24.07.2024 13:17
Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки від 24.07.2024 р. Реєстраційний номер справи в Єдиному реєстрі № 24-07-8024-24
Єдина екологічна платформа "ЕкоСистема"
Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки від 24.07.2024 р. Реєстраційний номер справи в Єдиному реєстрі № 24-07-8024-24 Замовник: Старосамбірська міська рада
Назва документа державного планування: Генеральний план м.Старий Самбір Самбірського району Львівської області.
Основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування
Генеральний план м.Старий Самбір є містобудівною документацією місцевого рівня, яка призначена для обґрунтування довгострокової стратегії планування, забудови та іншого використання території, на якій реалізуються повноваження Старосамбірської міської ради. Генеральний план визначає основні принципи і напрямки планувальної організації та функціонального призначення території, формування системи громадського обслуговування населення, організації інженерно-транспортної інфраструктури, інженерної підготовки і благоустрою, захисту території від небезпечних природних і техногенних процесів, охорони навколишнього природного середовища, охорони та збереження нерухомих об'єктів культурної спадщини та пам'яток археології, традиційного характеру середовища історичних населених пунктів. Генеральним планом м.Старий Самбір вирішуються наступні питання: - обґрунтування майбутніх потреб і визначення переважних напрямів використання територій; - урахування державних, громадських і приватних інтересів під час планування, забудови та іншого використання територій з дотриманням вимог містобудівного, санітарного, екологічного, природоохоронного, протипо- жежного та іншого законодавства; - обґрунтування та визначення територій для містобудівних потреб; - забезпечення раціонального розселення та визначення напрямів сталого розвитку населеного пункту; - визначення територій, що мають особливу екологічну, рекреаційно-оздоровчу, наукову, естетичну, історико-культурну цінність, встановлення передбачених законодавством обмежень на їх планування, забудову та інше використання; - розроблення містобудівних заходів щодо охорони довкілля та раціонального використання природних ресурсів; - розроблення заходів щодо пожежної та техногенної безпеки. З наведених питань, окрім генерального плану населеного пункту розроблений розділ «Інженерно-технічні заходи цивільного захисту на мирний час та особливий період». Генеральний план м.Старий Самбір розробляється згідно з рішенням Старосамбірської міської ради «Про розроблення (оновлення) генерального плану м.Старий Самбір» від 25.02.2016 № 164. При розробленні генерального плану враховується Схема планування території Львівської області, Генеральна схема планування території України, стратегії та програми економічного, екологічного та соціального розвитку населеного пункту, програми розвитку інженерно-транспортної інфраструктури, охорони навколишнього природного середовища, охорони та збереження нерухомих об'єктів культурної спадщини та пам'яток археології, чинна містобудівна документація на місцевому рівні, інформація містобудівного та земельного кадастрів, заяви щодо забудови та іншого використання території проектування.
Якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)
умови для реалізації видів діяльності та об'єктів, які матимуть значний вплив на довкілля, визначаються Схемою планування території відповідно до Закону України
«Про регулювання містобудівної діяльності». Згідно зі ст. 24 регулюється вибір, надання земельних ділянок та зміна функціонального призначення територій. На підставі генерального плану населеного пункту в майбутньому будуть розроблені детальні плани територій, які згідно зі ст. 19 Закону, зокрема, визначають: o функціональне призначення, режим та параметри забудови земельної ділянки, розподіл територій згідно з будівельними нормами, державними стандартами і правилами; o містобудівні умови та обмеження; o потребу в підприємствах і закладах обслуговування населення, місце їх розташування; o доцільність, обсяги, послідовність реконструкції забудови; o черговість та обсяги інженерної підготовки території; o систему інженерних мереж; o порядок організації транспортного і пішохідного руху; o порядок комплексного благоустрою та озеленення, потребу у формуванні екомережі; o межі прибережних захисних смуг і пляжних зон водних об'єктів. Містобудівні умови та обмеження згідно зі ст. 29 включають, зокрема: - відповідність цільового та функціонального призначення земельної ділянки містобудівній документації на місцевому рівні; - планувальні обмеження (охоронні зони пам'яток культурної спадщини, межі історичних ареалів, зони регулювання забудови, зони охоронюваного ландшафту, зони охорони археологічного культурного шару, в межах яких діє спеціальний режим їх використання, охоронні зони об'єктів природно-заповідного фонду, зони санітарної охорони); - охоронні зони об'єктів транспорту, зв'язку, інженерних комунікацій, відстані від об'єкта, що проектується, до існуючих інженерних мереж. Для об'єктів господарської діяльності важливим є визначення класу небезпеки та встановлення розміру санітарно-захисної зони. В генеральному плані м.Старий Самбір планувальні обмеження представлені санітарно-захисними зонами від кладовищ (СЗЗ-300м, закриті СЗЗ-50м), виробничих територій (ІV-V класу шкідливості з СЗЗ - 100-50 м), нафтових свердловин (СЗЗ-150м), вітроелектростанцій (СЗЗ-475м, СЗЗ-300м), залізниці (СЗЗ-100), автодороги (СЗЗ – 50м), прибережно-захисною смугою р.Дністер ( ПЗС-50м) та іншими.
Інформація про ймовірні наслідки: а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення; б) для територій з природоохоронним статусом; в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення
а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення: в ході здійснення СЕО мають бути оцінені ймовірні наслідки реалізації проекту генерального плану. Зокрема, мають бути оцінені наслідки для таких складових довкілля: атмосферне повітря, водні ресурси, грунти, наслідки для здоров’я населення; б) для територій з природоохоронним статусом: під час розроблення СЕО, варто оцінити ймовірні наслідки від проектованих об’єктів, що пропонуються генпланом на території з природоохоронним статусом; в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення: не спричинятимуть транскордонних наслідків на довкілля, у тому числі для здоров’я населення.
Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено
У контексті СЕО генерального плану м.Старий Самбір Самбірського району Львівської області з метою розгляду альтернативних проектних рішень та їх екологічних наслідків передбачається розглянути варіант «нульовий», без впровадження проектних змін.
Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки
Під час розробки СЕО передбачається використовувати наступну інформацію: доповіді про стан довкілля; статистичну інформацію; дані моніторингу стану довкілля; оцінку впливу на довкілля планової діяльності та об'єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля; пропозиції щодо зміни існуючого функціонального використання території. З огляду на характер такого виду документації як генеральний план, ключовим завданням у виконанні СЕО проекту є методи стратегічного аналізу, насамперед аналіз контексту стратегічного планування, що передбачає встановлення зав'язків з іншими документами державного планування та дослідження нормативно-правових умов реалізації рішень генплану. Застосування цільового аналізу при проведенні СЕО дозволить встановити відповідність рішень генплану загальним цілям охорони довкілля та забезпечення безпечного для здоров'я та населення середовища існування.
Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування
Під час здійснення СЕО передбачається розглянути заходи із запобігання, зменшення та пом'якшення негативних наслідків для довкілля, визначені законодавством. Так, Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища» визначає загальні вимоги в галузі охорони навколишнього середовища. Законом встановлено, що використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов'язкових екологічних вимог. Перелік проектних рішень для запобігання, зменшення та пом'якшення негативного впливу наслідків від виконання проектних рішень генерального плану, комплекс яких включає: дотримання рішень проекту генерального плану щодо раціонального використання території; дотримання параметрів планувальних обмежень, визначених санітарними нормами та екологічним законодавством для забезпечення діяльності існуючих та проектних будівель та споруд; - влаштування необхідних огороджень будівельних майданчиків (охоронних, захисних або сигнальних); забезпечення акустичного режиму шляхом застосування будівельно-акустичних засобів захисту від шуму; контроль за точним дотриманням технології провадження робіт; інженерна підготовка при освоєнні територій, що зазнають впливу несприятливих природних процесів; моніторинг діяльності проектованих об'єктів; забезпечення благоустрою території.
Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку
Структура звіту про стратегічну екологічну оцінку визначається статтею 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» і складається з наступних розділів: основні цілі генерального плану, його зв'язок з іншими документами державного планування; характеристику поточного стану довкілля, у тому числі здоров'я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень); характеристику стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров'я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень); екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров'я населення, які стосуються детального плану території, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень); зобов'язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов'язані із запобіганням негативному впливу на здоров'я населення, встановлені на державному та місцевому рівнях, що стосуються генерального плану; опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров'я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових, постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків; заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом'якшення негативних наслідків виконання генерального плану; обґрунтування вибору виправданих альтернатив, якщо такі розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки); заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання генерального плану для довкілля, у тому числі для здоров'я населення; опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров'я населення (за наявності); резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-10 цієї частини, розраховане на широку аудиторію.
Орган, до якого подаються зауваження та пропозиції та строки їх подання
Старосамбірська міська рада (82000, Львівська область, Самбірський район, місто Старий Самбір, вулиця Лева Галицького, будинок 40), каб.402
Повідомлення про оприлюднення Заяви про визначення обсягу СЕО:
На офіційному веб-сайті Старосамбірської міської ради , та незалежна електронна газета "Старосамбірські вісті" від 24.07.2024
Замовник/Уповноважена особа замовника: Старосамбірська міська рада/Трухим Ігор Станіславович