13/10/2025 32
Рішення сесії від 07.10.2025 № 2807 «Про внесення змін до рішення 11 сесії 8 скликання від 23.09.21р. №725 «Про внесення змін до Статуту комунальної установи «Старосамбірський інклюзивно-ресурсний центр»»
СТАРОСАМБІРСЬКА МІСЬКА РАДА
САМБІРСЬКОГО РАЙОНУ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
45 сесія восьмого скликання
Р І Ш Е Н Н Я
від 07 жовтня 2025р м. Старий Самбір № 2807
Про внесення змін до рішення 11 сесії 8 скликання від 23.09.21р. №725 «Про внесення змін до Статуту комунальної установи «Старосамбірський інклюзивно-ресурсний центр»
Відповідно до п.30 ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст.ст. 2, 3, 4, 14, 21 Закону України «Про освіту», керуючись Постановами Кабінету Міністрів України №1026 від 22 серпня 2025р., №1491 від 24 грудня 2024 р. «Про затвердження Положення про інклюзивно-ресурсний центр» та з метою впорядкування діяльності Старосамбірського інклюзивно-ресурсного центру, Старосамбірська міська рада
Вирішила:
- Внести зміни до Статуту комунальної установи «Старосамбірський інклюзивно-ресурсний центр», а саме:
в п.1.5. слова «які забезпечують здобуття освіти» виключити;
абзац 1 п.1.6. після слів «в тому числі у закладах професійної (професійно-технічної)» доповнити словами «фахової передвищої освіти», а слова «, які забезпечують здобуття освіти» виключити;
абзац 4 п.1.6 після слів «освітніх труднощів» доповнити «, у тому числі тих, що виникли внаслідок психологічної травми»;
пункт 1.7. доповнити словами «від 29.04.2022 № 493, від 30.08.2022 № 979, від 24.12.2024 № 1491, від 22.05.2025 №1026)»;
в абзаці 2 пункт 1.7. слова «дітей» та «дитини» замінити відповідно словами «осіб» та «особи»;
пункт 1.11. викласти в такій редакції:
1.11. Інклюзивно-ресурсний центр надає послуги особам з особливими освітніми потребами, які проживають (навчаються) на території Старосамбірської територіальної громади Самбірського району Львівської області, за умови подання необхідних документів. У разі обслуговування осіб з особливими освітніми потребами, які проживають на території іншої адміністративно-територіальної одиниці або територіальної громади, інклюзивно-ресурсний центр не пізніше 15 числа, що настає за місяцем, в якому було подано звернення, інформує про таких осіб засновника та відповідний орган управління освітою з метою укладення договору про співробітництво. У такому разі діяльність інклюзивно-ресурсного центру організовується за однією із форм співробітництва, визначених Законом України «Про співробітництво територіальних громад»;
пункти 2.1.8, 2.1.9, 2.1.11 та 2.1.12 викласти в такій редакції:
2.1.8. визначення категорії (типу) особливих освітніх потреб (труднощів), ступеня їх прояву та рівня підтримки особи з особливими освітніми потребами в закладі освіти;
2.1.9. надання консультативної, психологічної допомоги батькам, іншим законним представникам осіб з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких осіб та підвищення обізнаності щодо організації їх навчання і виховання;
2.1.11. ведення переліку осіб, які звернулися до інклюзивно-ресурсного центру, шляхом формування їх електронного переліку в АС «ІРЦ» за формою, визначеною додатком 1 Положення про інклюзивно-ресурсний центр (із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 617 від 22.08.2018, № 765 від 21.07.2021, № 1491 від 24.12.2024, №1026 від 22.05.2025);
12) підготовка звітної та аналітичної інформації про результати діяльності інклюзивно-ресурсного центру.
У період воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду) додатковими завданнями інклюзивно-ресурсного центру є:
проведення комплексної оцінки, у тому числі повторної, та здійснення системного кваліфікованого супроводу осіб з особливими освітніми потребами, які вимушені змінити своє місце проживання (перебування) та:
- зараховані в інклюзивні класи (групи) закладів освіти і не отримують додаткових психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг за місцем навчання;
- здобувають освіту з використанням технологій дистанційного навчання, але не отримують корекційно-розвиткових або психолого-педагогічних послуг за місцем навчання внаслідок особливостей психофізичного розвитку;
надання інформації батькам (іншим законним представникам) особи з особливими освітніми потребами, які переїхали на тимчасове місце проживання в межах України, про заклади освіти, в яких можна продовжити здобуття освіти та можливість отримання психологічної, соціальної та іншої допомоги.;
пункт 2.2.3 після слів «медичних працівників» доповнити словами «, клінічних психологів, психотерапевтів, ерготерапевтів, фізичних терапевтів»;
абзац 1 пункту 3.1. після слів « особливими освітніми потребами,» доповнити словами «особи, яка подала заяву відповідно до частини четвертої статті 4 Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб»;
доповнити пункт 3.1. абзацом 7 наступного змісту:
«У період воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду) можуть надаватися копії документів, що посвідчують особу дитини, особу батьків (інших законних представників) дитини, повнолітньої особи, свідоцтва про народження дитини або пред’являтися документи з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія).»;
Абзац 7 пункт 3.1. вважати абзацом 8;
Доповнити пункт 3.2. абзацом наступного змісту:
«У період воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду) для дітей, які переїхали на тимчасове місце проживання, комплексна оцінка проводиться протягом тижня з моменту подання звернення (заяви);
абзац 3 пункту 3.5. після слів «навчання особи в закладі освіти» доповнити словами «та/або за місцем її проживання (перебування), в тому числі тимчасового у період воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду)» та після слів «навчання особи з особливими освітніми потребами» доповнити словами «та/або місця проживання (перебування), в тому числі тимчасового місця проживання (перебування) у період воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду).»;
абзац 4 пункту 3.5 викласти в наступній редакції:
«За погодженням із заявниками строк проведення комплексної оцінки може бути продовжено, але не більш як до 30 календарних днів з моменту подання ними письмової заяви, якщо під час проведення оцінки особа була тимчасово непрацездатна або хворіла, що підтверджується медичним висновком про тимчасову непрацездатність або довідкою про тимчасову непрацездатність за формою, затвердженою наказом МОЗ від 14 лютого 2012 р. № 110 (форма № 095/о).
пункт 3.6. після слів «враховувати фізичний,» доповнити словом «психологічний»;
пункт 3.9. викласти в наступній редакції:
«Метою проведення оцінки фізичного розвитку особи є визначення рівня її загального розвитку, відповідності віковим нормам, розвитку дрібної моторики, способу пересування тощо, а також його впливу на фізичну та рухливу активність особи, її освітню діяльність. За результатами оцінки визначаються потреби і надаються рекомендації, у тому числі щодо облаштування освітнього середовища (простору), адаптації/модифікації навчальних програм.»
пункт 3.10. викласти в наступній редакції:
«Оцінка мовленнєвого розвитку особи проводиться з метою визначення рівня розвитку та використання вербальної/невербальної мови, наявності мовленнєвого порушення та його структури, а також його впливу на опанування навчальних програм, розвиток комунікативних навичок тощо. За результатами оцінки визначаються потреби і надаються рекомендації, у тому числі щодо адаптації/модифікації навчальних програм, застосування корекційно-розвиткового складника в освітніх програмах.»
пункт 3.11. викласти в наступній редакції:
«Оцінка когнітивної сфери особи проводиться з метою визначення рівня сформованості таких пізнавальних процесів, як сприймання, пам’ять, мислення, уява, увага, а також їх впливу на освітню діяльність. За результатами оцінки визначаються потреби і надаються рекомендації, у тому числі щодо адаптації/модифікації навчальних програм, застосування корекційно-розвиткового складника в освітніх програмах.»
пункт 3.12. викласти в наступній редакції:
«Оцінка емоційно-вольової сфери та поведінки особи проводиться з метою виявлення її здатності до вольового зусилля, схильностей до проявів девіантної поведінки та її причин, психологічного стану особи, а також їх впливу на освітню діяльність. За результатами оцінки визначаються потреби і надаються рекомендації, у тому числі для фахівців, що надають корекційно-розвиткові та психолого-педагогічні послуги, для практичного психолога та соціального педагога закладу освіти.»;
пункт 3.13. викласти в наступній редакції:
Оцінка освітньої діяльності проводиться за всіма напрямками з урахуванням критеріїв формування вмінь та навичок, впливу встановлених особливих освітніх потреб на рівень сформованості знань, умінь, навичок відповідно до вікових особливостей особи, у тому числі оцінка умінь, навичок, інтересів, важливих для вибору професії (для осіб з особливими освітніми потребами, які здобуватимуть професійну (професійно-технічну), фахову передвищу, вищу освіту).»;
абзац 5 пункту 3.16. викласти в наступній редакції:
«надаються рекомендації щодо надання підтримки в освітньому процесі для дітей, які зазнали психологічної травми;»
пункт 3.18. викласти в наступній редакції:
«Фахівці інклюзивно-ресурсного центру зобов’язані ознайомити батьків (одного з батьків) або законних представників особи з особливими освітніми потребами з висновком про комплексну оцінку, необхідністю створення умов для навчання та надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг у закладах освіти (у разі здобуття особою дошкільної чи загальної середньої освіти).»
пункт 3.20. доповнити абзацом наступного змісту:
«Також висновок про комплексну оцінку може надаватися особі, якою подано заяву відповідно до частини четвертої статті 4 Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб».
пункті 3.22. викласти в наступному вигляді:
«У разі встановлення фахівцями інклюзивно-ресурсного центру наявності в особи особливих освітніх потреб висновок про комплексну оцінку є підставою для:
забезпечення інклюзивного навчання (утворення інклюзивної групи чи класу), складення для неї індивідуальної програми розвитку та надання їй психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг згідно з визначеним рівнем підтримки відповідно до додатка 1 до Порядку організації інклюзивного навчання у закладах дошкільної освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 квітня 2019 р. № 530 із змінами, внесеними згідно з ПКМУ від 26.08.2025 р. №1036, та додатка 1 до Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 вересня 2021 р. № 957 (Офіційний вісник України, 2021р., № 76, ст. 4774);
зарахування особи з особливими освітніми потребами до закладів спеціальної освіти (з урахуванням особливостей розвитку особи відповідно до профілю (напряму) спеціальної школи або навчально-реабілітаційного центру);
зарахування до спеціальних груп чи класів (з урахуванням особливостей розвитку особи);
абзац 1 пункту 3.24 доповнити після слів « з дошкільного закладу освіти в заклад загальної середньої освіти;» словами «переходу особи з особливими освітніми потребами між рівнями освіти;»
в абзаці 2 пункту 3.24 слова
«психолого-педагогічної комісії» замінити на слова «психолого-педагогічного консиліуму»;
доповнити пункт 3.24 наступними абзацами:
«ініціативи батьків (інших законних представників) особи з особливими освітніми потребами;
ініціативи особи, що подавала заяву відповідно до частини четвертої статті 4 Закону України “Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб” з метою проведення моніторингу розвитку особи, але не частіше ніж раз на рік;
рекомендації команди психолого-педагогічного супроводу особи з особливими освітніми потребами закладу освіти або фахівців інклюзивно-ресурсних центрів з метою проведення моніторингу розвитку особи (за згодою батьків);
визначення потреби у продовженні тривалості здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами, що здобувають загальну середню освіту.
У період воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду) для осіб, які здобувають загальну середню освіту та тимчасово перебувають за кордоном, або для осіб, які перебувають на тимчасово окупованих територіях, під час переходу між рівнями освіти строк дії висновку, який використовувався у процесі здобуття освіти на попередньому рівні освіти, продовжується на період воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду). Повторна комплексна оцінка має бути проведена не пізніше ніж через три місяці після припинення чи скасування воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду), повернення здобувача освіти з-за кордону або повернення тимчасово окупованої території, на якій проживає здобувач освіти, під загальну юрисдикцію України та відновлення конституційного ладу України на цій території.»
в абзаці 2 пункту 3.25. слово «центру» замінити на «інклюзивно-ресурсних центрів органів управління освітою»;
викласти пункт 3.27. в наступному вигляді:
«За результатами повторної комплексної оцінки складається висновок про повторну психолого-педагогічну оцінку розвитку особи (додаток 6), який зберігається в АС «ІРЦ», що є основою для розроблення індивідуальної програми розвитку особи з особливими освітніми потребами, надання їй психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, у разі потреби продовження тривалості здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами, що здобувають загальну середню освіту.
Висновок про комплексну оцінку повинен містити категорію (категорії) (тип (типи) її особливих освітніх потреб (труднощів) та інформацію щодо ступеня їх прояву; рівень підтримки для організації інклюзивного навчання (відповідно до додатка 1 до Порядку організації інклюзивного навчання у закладах дошкільної освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 квітня 2019р. № 530 із змінами, внесеними згідно з ПКМУ від 26.08.2025 р. №1036, та додатка 1 до Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 вересня 2021 р. № 957 (Офіційний вісник України, 2021 р., № 76, ст. 4774)»;
абзац 5 пункту 4.1. викласти в наступному вигляді:
«консультують батьків (інших законних представників особи) щодо роботи з особою з особливими освітніми потребами вдома, особу, що подавала заяву відповідно до частини четвертої статті 4 Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб»;
в абзаці 5 пункту 4.2 слова «, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти» виключити»;
доповнити пункт 4.2 абзацом 7:
«запобігання посиленню психологічної травми»;
в абзаці 1 пункту 4.3 після слів «працівників інклюзивно-ресурсного центру» додати слова «, в тому числі його керівника,» та замінити слово «Положенням» на слово «Статутом»;
в абзаці 3 пункту 6.1 слово «медсестра» замінити словами «сестра медична (брат медичний)»;
пункт 6.2. викласти в наступному вигляді:
«На посади педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру призначаються особи, які є громадянами України, вільно володіють державною мовою, мають вищу педагогічну (психологічну) освіту ступеня магістра (спеціаліста) за спеціальностями “Спеціальна освіта” (для осіб, які здобували вищу освіту до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2015 р. № 266 “Про затвердження переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти” (Офіційний вісник України, 2015 р., № 38, ст. 1147), за спеціальностями “Дефектологія”, “Корекційна освіта” (за нозологіями) або “Психологія” (“Практична психологія”), стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи або роботи за фахом не менш як два роки, у порядку, встановленому трудовим законодавством»;
пункт 7.1. викласти в наступному вигляді:
«Для організації та обліку роботи фахівці інклюзивно-ресурсного центру ведуть документацію в електронній або паперовій формі,зокрема:
1) річний план роботи інклюзивно-ресурсного центру;
2) річний план роботи фахівців інклюзивно-ресурсного центру;
3) щотижневі графіки роботи інклюзивно-ресурсного центру та фахівців інклюзивно-ресурсного центру;
4) особові справи осіб, які пройшли комплексну оцінку;
5) із використанням системи автоматизації роботи інклюзивно-ресурсних центрів:
журнал обліку заяв щодо проведення комплексної оцінки (додаток 7);
журнал обліку висновків про комплексну оцінку (додаток 8);
річний звіт інклюзивно-ресурсного центру;
6) журнал обліку надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг особам з особливими освітніми потребами (додаток 9).
- Директору КУ «Старосамбірський ІРЦ» М.Фурдичко забезпечити державну реєстрацію Статуту комунальної установи.
3. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію з гуманітарних питань (голова комісії – депутат О.Нискогуз).
Міський голова Ігор ТРУХИМ