28.11.2023 16:30
Залізничний вокзал
Залізничний двірець
Наказ та проект на будівництво залізниці до Старого Самбора Міністерство австрійських залізниць видало ще в кінці XIX ст. У 1880-х рр. проект з будівництва залізниці зі станціями Самбір-Старий Самбір-Стрілки-Турка-Ужгород через Ужоцький перевал впроваджував австро-угорський міністр оборони Фердинанд фон Бауер, але після його смерті ідея залишилася не зреалізована. Однак швидке зростання безробіття, загрожуючи непокорою галичан, прискорило будівництво, створивши нові робочі місця. У 1896 році дозвіл на технічні роботи отримав п. Маріан Рошко-Богданович, інженер з Відня. За основу було взято проект залізниці Самбір-Старий Самбір-Тершів-Лімна-Лютовиська за 1885 р. Геодезичним зніманням та трасуванням майбутньої колії займалася група під керівництвом Вітольда Забрацького.
Одноколійна магістраль у складі Самбір-Стрілки, як і станція Старий Самбір була урочисто відкрита 19 листопада 1904 року. Колія в межах міста була прокладена на місці невеликого пасма лісу, що відділяв середмістя і Дністер. Подорож зі Львова до Старого Самбора у 1930-х рр. тривала близько семи годин.
При вокзалі був відкритий магазин з продажу вугілля, що діяв до Першої світової війни. Загалом залізниця стала золотою жилою міста. Вона дала можливість розширити підприємницьку діяльність міщан. Своєрідний бізнес діяв на вивезенні річкового каміння у вантажних вагонах, сухої та сирої шкіри тварин.
Взято з краєзнавчого дослідження Юліани Яреми-Красник «Стара Самбірляндія»